Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

Ο πρώτος μου mixed media canvas

Μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα, που ξεκίνησε πριν τα Χριστούγεννα και κράτησε ώσπου άνοιξαν ξανά τα σχολεία και αποκαταστάθηκε η τάξη,  ξεκινάω να εξερευνήσω πεδία άγνωστα σε εμένα που μου κλείνουν όμως πονηρά το μάτι εδώ και καιρό. Για να δούμε λοιπόν...τους βλέπω, τους θαυμάζω, τους ζηλεύω και αποφάσισα να το δοκιμάσω! Προσπάθεια πρώτη: mixed media canvas! 


Εδώ και αρκετό διάστημα μου έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον αυτή η ιδιαίτερη μορφή δημιουργίας.  Ένας καμβάς δηλαδή που διαμορφώνεται χρησιμοποιώντας μια σειρά μέσων όπως χαρτί, χρώματα, μελάνια, πάστες, ύφασμα, διάφορα διακοσμητικά.  Με βασικό οδηγό την αισθητική μας και περιορισμό μόνο τη φαντασία μας, μας δίνει την ελευθερία να πειραματιστούμε για να καταλήξουμε στη σύνθεση που μας ικανοποιεί. 



Είδα πολλά tutorials, ωραία, χαλαρωτική και ευχάριστη διαδικασία ομολογουμένως αυτή, αλλά άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη!  Τα υλικά που διαθέτω είναι πολύ βασικά και περιορισμένης ποικιλίας αλλά υπήρξαν επαρκή για αυτή την πρώτη προσπάθεια. Ήταν περισσότερο ένας πειραματισμός για να δω τι μπορεί να κάνει το καθένα από αυτά καθώς κάποια, όπως η πάστα διαμόρφωσης και το gesso, δεν τα είχα ξαναχρησιμοποιήσει.



Διάλεξα ένα μικρό καμβαδάκι και ένα χαρτί scrapbooking, που μου άρεσε το σχέδιό του και το χρώμα του.  Έκοψα το χαρτί σε κομμάτια, ώστε να ταιριάξει με τον καμβά μου και να τον καλύψει ολόκληρο και τα κόλλησα επάνω του.
Είχα μια σκληρή γάζα σε έντονο ροζ χρώμα που την κόλλησα στο επάνω και κάτω μέρος του καμβά για να δημιουργήσω ένα είδος πλαισίου.
Με μια διαφανή πάστα διαμόρφωσης και ένα στένσιλ έφτιαξα διακριτικά ανάγλυφα σχέδια σε κάποια σημεία.
Έβαψα με gesso τα πλαϊνά τμήματα του καμβά και μέρος της γάζας και τα πέρασα με πάστα διαμόρφωσης.
Με ακρυλικά χρώματα και διάφορα μελάνια που είχα έβαψα τα πλαϊνά τμήματα, τη γάζα και μέρος του χαρτιού τονίζοντας κυρίως το περίγραμμα ώσπου υπήρξε μια αρμονία στα χρώματα και το αποτέλεσμα με ικανοποίησε.
Με ένα μελάνι σε χρυσό χρώμα τόνισα διακριτικά κάποια σημεία.
Έκοψα το οβάλ πλαίσιο, την χάρτινη καρδιά, από το ίδιο χαρτί που είχα ήδη χρησιμοποιήσει και μια καρδιά από σκληρή λευκή γάζα, και τα πέρασα όλα απαλά με τα μελάνια που είχα ήδη χρησιμοποιήσει ώστε να τονιστούν τα σχήματα και να ταιριάξουν τα χρώματα.  Βέβαια η γάζα όπως βλέπω εκ των υστέρων ήθελε κάτι ακόμα αλλά είπαμε ότι είναι η πρώτη προσπάθεια.
Τα κόλλησα όλα στη θέση τους και έβαλα και ένα μικρό αυτοκόλλητο με την λέξη forever.



Πως μου φάνηκε η διαδικασία?  Αναμφίβολα πολύ χαλαρωτική και αγχολυτική και αυτό το πασάλειμμα με κόλλες και χρώματα πολύ μου άρεσε και ναι σίγουρα θα το δοκιμάσω ξανά.
Κρίνεται επιτυχημένη αυτή η πρώτη προσπάθεια? Νομίζω ότι για πρώτη φορά δεν τα πήγα και άσχημα...το αποτέλεσμα μου αρέσει αν και νιώθω ότι κάτι λείπει...
Σας έπεισα να το δοκιμάσετε και εσείς?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου